Bilgelik

Ünlü Psikoterapist İyi Psikoterapist midir?

d5f7ec90-bf72-4db2-9533-4cf5670e63e4

Ünlü Psikoterapist İyi Psikoterapist midir?

Pazarlama çağında yaşıyoruz. Bu çağı anlatan mottolardan birisi ‘marketing is everything’ yani pazarlama her şeydir.

Herkes bir şekilde ‘ürününü, hizmetini aslında bir nevi kendini pazarlamaya ve çevresinde albeni yaratmaya çalışıyor. Çünkü bu öyle bir çağ ki ortalıkta görünmeyen(!), fark edilmeyen dikkate alınmıyor. Hatta kaliteli veya iyi kabul edilmiyor.

İşinin temelinde ”zaman” olan biz psikologlar içinde benzer bir durum işliyor. Bir ismin marka haline gelmesi o isme olan talebi artırıyor. İşin ilginci bu danışanın durumuna ve tutumuna da yansıyor. Yapılan bir araştırmaya göre psikoterapist ne kadar ‘ünlü’ ise danışanların iyileşmeye olan inançları da o denli artıyor.

Peki Amacımız Ünlü Bir Psikoterapist Olmak mı Olmalı?

En son söyleyeceğim şeyi ilk başta söyleyeyim. Hayır. Yaptığımız işi anlatmakta daha çok kişiye ulaşma isteğinde hiçbir sorun yok hatta yapmalısınız da. Herkes kendine belirli ölçüde yatırım yapmalı. Fakat tek odak nokta ‘ünlü’ olmak olursa işte orada durun. Zaten zamanınız ve enerjiniz sınırlı. Bunu da eğer kendinizi geliştirmek yerine tanıtmaya harcarsanız, ünlü bir psikoterapist olmaya odaklı ilerlerseniz evet bir anda popüler hale gelebilirsiniz ancak işinizden verdiğiniz tavizler sizi her geçen gün mesleki körelmeye itecek, günceli takip etmenizi engelleyecek ve bir noktada silinip gideceksiniz. Mutsuz danışanların sayısı artacak ve siz ünlü bir psikoterapist olma uğruna iyi bir psikoterapist olmayı feda edeceksiniz.

Lütfü Kaan Özdemir Neye Odaklandı ve Nasıl Marka Haline Geldi?

Gerek bilişsel davranışçı terapi eğitimlerinde gerek oyun terapisi ve diğer psikoloji eğitimlerinde sıkça karşılaştığım bir soru oldu bu? Hocam nasıl bu donanıma sahip oldunuz? Sizin gibi olmak için ne yapalım? Arkadaşlar ünlü psikoterapist olma hayalinden vaz geçin. Böyle bir idealiniz varsa o ideali gömün.

İyi Psikoterapist Olmanın Yolu

  1. si bolca okuma yapın-ki en sevdiğim şeydir.
  2. Alanınızla ilgili küçük yada büyük demeden fırsat bulduğunuz tüm eğitimlere katılın. Hala fırsat buldukça beni geliştireceğine inandığım eğitimleri bulur ve istisnasız katılır.
  3. Sosyal medyanın sunduğu nimetlerden biri de güncel olana kolay ulaşabiliyor olmanız. Psikoloji alanında dünyadan iyi kaynaklar artık elinizin altında. Günceli takip edin.
  4. Olabildiğince fazla vaka görmeye çalışın. Her vaka size yeni bir tecrübe katacaktır. Ayın çoğu günü eğitimler vermeme rağmen hala danışanlarıma vakit ayırır ve onlara rehberlik etmeye çalışırım.

İşte bunlar size iyi bir psikoterapist olmanın yolunu açacaktır. İsminize yatırım ve markalaşma ancak böyle mümkün olabilir.

Başarı Markalaşmayı Getirir

İşte sizin sürecinizde bu noktadan sonra başlıyor. Maddiyat odaklı olmayan ama başarıyla odaklı bir süreç isminizi markalaştıracak ve siz de psikoloji camiasının bilinen bir ismi haline gelecektir.

Bugüne kadar sizi en çok tatmin eden şeylere bir bakın. Hepsinin bir süreç içinde zorlanarak, terleyerek, acı çekerek elde edildiğini göreceksiniz.

Bir de kısa yoldan elde ettiklerinize bakın. Göreceksiniz ki onların ömrü de kısa olur.

Öğretim görevlisi iken şunu görmüştüm;

Profesör olmak için çalışanlar en zor, fakat bilimsel araştırma yapmak öğrenmek için çalışanlar ise en kolay profesör olanlardı.

Bu nedenle odak noktamızda iyi bir psikoterapist olmak olursa geç de olsa ünlü bir psikoterapist de olursunuz. Diyelim ki iyi psikolog oldunuz ama ünlü olmadınız. Ne kaybettiniz. Huzurlu olmak her şeyden ötesi değil mi?

Lütfü Kaan Özdemir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir