UYGULAMALI PROJEKTİF TESTLER ( CAT-TAT-FAT ) EĞİTİMİ

EĞİTİM HAKKINDA

Projektif testler, çocuk ve gencin “iç dünyası” hakkında ipuçları toplamak üzere uygulanır. Bu testler, çocuk ve gencin kendini nasıl algıladığı, duyguları, ailesi ve çevresi hakkındaki görüşleri ile ilgili bilgi verir. Bu bilgileri toplamak amacıyla değişik türde testler uygulanır. Projektif testlerde çocuktan yapması istenen şeyler, belli bir konuda resim çizmesi, bazı yarım bırakılmış öyküleri tamamlaması, belli resimlere uygun öyküler anlatması ya da, verilen belli figürlerle çeşitli şeyler oluşturması, yaratmasıdır. Projektif testlerde “doğru-yanlış” yoktur, danışanın yaptığı her şey geçerlidir. Bu değerlendirmelerin ana çıkış noktası, yapılandırılmış sorular sorulmadığı için birey zihnindeki oluşumlarla ve duygularının onu yönlendirdiği şekilde hareket etmek durumundadır; yani içindekileri çalışmasına yansıtır. Uzman da bu çalışmalara yansıyan bilgileri, çeşitli ölçütlere göre değerlendirir.

EĞİTİM PROGRAMI

EĞİTİM SÜRESİ: TOPLAM 14 SAAT.

KESİN KAYIT EĞİTİM ÜCRETİNİN ÖDENMESİYLE GERÇEKLEŞECEKTİR. 

KONTENJAN SINIRLI OLDUĞU İÇİN ÖDEME SIRASINA GÖRE KESİN KAYIT YAPILMAKTADIR.

EĞİTİME 7 GÜN KALA YAPILAN İPTAL VE ERTELEMELERDE EĞİTİM ÜCRETİNİN YÜZDE 15’İ KADAR KESİNTİ UYGULANMAKTADIR.

İNDİRİMLİ FİYATLARIMIZ BU YIL DA DEVAM EDİYOR.

EĞİTİM ÜCRETİ 1100 TL YERİNE 590 TL + KDV.

3 – 5 KİŞİLİK GRUPLARDA % 5

6-10 KİŞİLİK GRUPLARDA % 10

11 KİŞİ ÜSTÜ GRUPLARDA % 20 İNDİRİM UYGULANIR.

Projektif Testler Eğitimi’nde İşlenecek Testler

Tematik Algı Testi (T.A.T.):

T.A.T. 30 tane resim kartından oluşmaktadır. Resimler uyarıcı olarak kişide düşünmeyi canlandırabileceği kişiler arası ilişkileri kendine özgü biçimde alabileceği içerikte hazırlanmıştır. Resimler somut ve ayrıntıyı gösterecek şekilde değil, hayal gücünü harekete geçirebilecek şekilde silik, kapalı ve sembolik olarak hazırlanmıştır. T.A.T. çocuklar, gençler ve yetişkinlerin komplekslerini, heyecanlarını, duygularını ve önemli ihtiyaçlarını açığa çıkarmak için uygulanmaktadır. Yetişkinler ve gençler olarak ikiye ayrılır.

Children’s Apperception Test (C.A.T.):

Çocuklar için algı testi, çocuklar için uygulanan sözel bir testtir. Bireysel olarak uygulanır. 3-10 yaş çocuklarına uygulanır. Zaman sınırlaması yoktur. Projektif yaklaşımlı olan test, hayvanlarla ilgili düzenlenmiş 10 resimden oluşmaktadır.

Family Attıtudes Test (F.A.T.):

Lydia Jackson(1972) tarafından hazırlanmış olan bu test, çocuğun aile içindeki yerini belirleyen, deneğin ailesi ile kurmuş olduğu ilişkiler hakkında bilgi veren bir testtir. Psikolojik araştırma, teşhis ve tedavide kullanılan pratik bir testtir ve ayni zamanda annesi çalışan çocukların duygusal gelişiminin incelenmesinde kullanılmaktadır. F.A.T. testi çocuğun ailesine karsı tutumunu, aile bireylerinin çocuğa karsı tavırları, deneğin ailevi ve duygusal sorunları hakkında ipuçları vermek amacıyla uygulanır.

Beier Çocuk ve Yetişkinler İçin Cümle Tamamlama Testi:

Yansıtma tekniklerinden olan bu test, geniş kullanım alanına sahiptir. Bireylerin ve grupların tutum ve duygularının incelenmesinde yararlanıldığı gibi, klinik çalışmalarda da kullanılmaktadır. Bu testle okul, işyeri gibi ortamlarda sıklıkla rastlanılan sorunlarda tespit edilmektedir. Testin A ve B formu vardır. A formu, 8 ile 16 yaşlar arasındaki çocuklara uygulanmaktadır. B formu ise, daha yukarıdaki yaşlara özgü bir testtir. A formunda 56; B formunda da 67 eksik cümle vardır.

Rotter Cümle Tamamlama Testi: 

Yarım bırakılan 40 cümle başlangıcından oluşan yarı projektif bir testidir. Uygulama süresi oldukça kısa olup, 30-40 dakikadır. Bu test ile uyum sorunları olan öğrencilerin ilk kaba ayırımı yapılarak, bunlara daha sonra diğer bazı testlerin uygulanması düşünülebilir. Ayrıca daha sonra bu öğrencilerin psikolojik danışmaya başvuranlara yapılacak olan ilk görüşmenin içeriğini belirlemede bu testten yararlanılabilir.

 

EĞİTMEN

Mehmet Aslan

YRD DOÇ DR MEHMET ASLAN

İstanbul Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bölümünden mezun olan Dr. Mehmet Aslan yüksek lisansını Gaziantep Üniversitesi’nde ”Psikolojik Danışmanların Kariyer Hedeflerinin İncelenmesi” teziyle tamamlamıştır. Doktora aşamasında Prof. Dr. Şahin Kesici ile çalışan Aslan, Selçuk Üniversitesi’nde ”Üniversite Öğrencilerinde Erken Dönem Uyumsuz Şemaların Suçluluk, Utanç Ve Affetmeyi Yordaması” isimli teziyle doktorasını tamamlamıştır. Halen Adakent Üniversitesi (Girne – KKTC) Psikoloji Bölümünde görevlidir. (Özgeçmiş Detayı İçin Tıklayın)

VERİLECEK BELGE

Bilişsel Davranışçı Terapistler Derneği Onaylı Bilgelik Enstitüsü Uygulayıcı Sertifikası

Tem
11
Çar
2018
PROJEKTİF TESTLER(CAT-TAT-FAT) EĞİTİMİ – İZMİR
Tem 11 @ 10:00 – Tem 12 @ 17:00

11 Temmuz – Yrd Doç Dr Mehmet ASLAN

12 Temmuz – Yrd Doç Dr Mehmet ASLAN

Eğitime Gitmek İçin Tıklayınız.

Ağu
2
Per
2018
PROJEKTİF TESTLER (CAT-TAT-FAT) EĞİTİMİ – ANKARA
Ağu 2 @ 10:00 – Ağu 3 @ 17:00

1.MODÜL – 2 AĞUSTOS – Yrd Doç Dr Mehmet ASLAN

2.MODÜL – 3 AĞUSTOS – Yrd Doç Dr Mehmet ASLAN

Eğitime Gitmek İçin Tıklayınız.

Ağu
16
Per
2018
PROJEKTİF TESTLER (CAT-TAT-FAT) EĞİTİMİ – İSTANBUL
Ağu 16 @ 10:00 – Ağu 17 @ 17:00

16 Ağustos – Yrd Doç Dr Mehmet ASLAN

17 Ağustos – Yrd Doç Dr Mehmet ASLAN

Eğitime Gitmek İçin Tıklayınız.

KİMLER KATILABİLİR

Psikoloji bölümü öğrenci ve mezunları

Psikolojik danışmanlık ve rehberlik bölümü öğrenci ve mezunları

Psikoloji ve ilgili alanlarda yüksek lisans yapmış olanlar

Aile danışmanlığı sertifikası olanlar

Psikiyatrlar

4 yıllık çocuk gelişimi, okul öncesi bölümü son sınıf öğrenci ve mezunları

Adınız Soyadınız* Telefon Numaranız*
Email Adresiniz* Katılım Profiliniz*
Eğitim Almak İstediğiniz Şehir *

Güvenlik *