UYGULAMALI KABUL VE KARARLILIK TERAPİSİ - MİNDFULNESS EĞİTİMİ

EĞİTİM HAKKINDA

Kabul kararlılık terapisi ve mindfulness eğitimi tamamen uygulamalı olarak tüm teknikleri katılımcıların kendileri uygularken öğrendikleri bir eğitim olarak tasarlanmıştır. Bu nedenle dünyada örnekleri olduğu gibi biz de, bu eğitimi her isteyenin katılacağı şekilde tasarladık. Ekolün kurucusu olan Steven Hayes'in arzusu bu yönde olduğu için de eğitim sonunda katılım belgesi verilmektedir.

Kabul ve kararlılık terapisinde ilerlemek isteyen terapistler için ileri eğitimler düzenlenecektir.

Mindfulness eğitmeni olmak isteyenler için ileri eğitimler düzenlenecektir.

Kabul ve kararlılık terapisi (Acceptance and Commitment Therapy - ACT) üçüncü dalga olarak adlandırılan mindfulness ve kabullenme temeline dayanan etkililiği kanıtlanmış davranışçı gelenekten gelen bir terapidir. İşlevsel bağlamcılık (functional contextualism) ve ilişkisel çerçeve kuramına (relational frame theory) dayanan ACT, her geçen gün terapilerde etkililik kanıtları artan bir psikoterapi modelidir.

ACT, Psikolojik esneklik sağlamak için farkındalık temelli teknikleri, kabul ve davranışsal aktivasyon tekniklerini ana araç olarak kullanmaktadır. Geleneksel BDT varsayımlarına dayanmamaktadır; belirti azaltma ya da semptomu ortadan kaldırmaya ilişkin pragmatik bir amaçtan ziyade kişinin bütünsel gelişimi, farkındalığı ve değişimine odaklı çalışan bir tekniktir.

Kabul ve kararlılık terapisine ilişkin etkililiğe ve etkinliğe ait kanıta dayalı bulgular;

  • Kaygı bozuklukları,
  • Obsesif kompulsif bozukluk,
  • Madde kötüye kullanımı,
  • Depresyon,
  • Cinsel işlev bozuklukları,
  • Yeme bozuklukları,
  • Psikoz gibi oldukça geniş bir psikopatoloji yelpazesinden gelmektedir.

Yapılan çalışmalar kabul ve kararlılık terapisinin etkinliğini ve etkililiğini destekler niteliktedir.

Olması gereken halin mutluluk olduğu varsayımı yanlıştır ve acıyı azaltmaya, bitirmeye veya kontrol etmeye çalışmak sadece beraberinde yeni acılar getirir. Acıdan kaçınmak yaşadığımız sürece mümkün değildir. Dışarıdan gelen tehlikelerden kaçmak işe yarayabilir fakat düşünceler, hisler, duygular gibi içsel yaşantılarımızdan kaçmak aynı şekilde işe yaramayacaktır. Onları kontrol etmeye çalışmamız problem oluşturur. Bu nedenle Kabul ve Kararlılık Terapisi verdikleri acılarla beraber olumsuz içsel yaşantılara hayatımızda yer açmamız ve onları düzenlemeye çalışmamamız gerektiğini söyler. Eylemler gerçekleştirilirken olumlu ve olumsuz tüm içsel yaşantılarımızın farkında olmak, onları oldukları gibi kabul etmek, eylemleri şimdi ve burada yapıyor olmak asıl amaçtır.

Mindfulness

Mindfulness” düşüncelerimizi, yargılarımızı ve olumsuz deneyimlerimizi durdurmamızı veya kontrol etmemizi istemez. Aksine “şu anda” olanlara odaklanmamız gerektiğini söyler.

Mindfulness” Kimler İçindir?

Mindfulness herkesin geliştirebileceği ve deneyebileceği bir şeydir. Doğu felsefesinde binlerce yıldır uygulanmaktadır ve son 40 yıldır Batı toplumlarında da ilgi görmüştür.

İnsanlar meditasyon ve yoga gibi etkinlikler yoluyla, hatta yürümek, araba sürmek gibi düzenli aktiviteler ya da dişlerinizi fırçalamak gibi basit bir şeyde bile daha fazla dikkat vererek günlük yaşamda ‘an’ a odaklanmalarını ve farkındalıklarını artırabilirler.

KABUL VE KARARLILIK TERAPİSİ - MİNDFULNESS EĞİTİMİ İÇERİĞİ

  • ACT ( Kabul ve Kararlılık Terapisi)'a Giriş
  • İlişkisel Çerçeve Kuramı (RFT) Nedir ?
  • ACT & RFT İlişkisi
  • Dil ve Zihin
  • Mindfulness Nedir ?
  • Nasıl Uygulanır ?
  • An’ da Kalmak ve Mindfulness
  • Mindfulness'ın Act’da kullanımı
  • ACT’ın 6 temel terapötik süreci
  1. Bilişsel ayrışma: Düşüncelerin, duyguların ve olayların nasıl görüldüklerinden ziyade aslında ne olduklarının algılanmasına odaklanmadır. Bilişsel ayrışma bilişsel süreçlerin davranış üzerindeki işlev bozan baskınlığının azaltılması için sözel olmayan, yargılama ve yorumlama içermeyen bir duruşu amaçlar. Ayrışma ile içeriğine müdahale etmeden bilişsel ilişkilendirme süreçlerinin fark edilebilmesi sağlanır. Kendinde (mindful) bir duruşla düşünme eyleminin ve düşüncelerin varlığının fark edilmesine odaklanılır.
  2. Kabul: Düşüncelere, duygulara ve olaylara müdahale etmeden oldukları gibi deneyimlenmesidir. Aslında bu süreç herhangi bir bariyer oluşturmadan suyun akıp yolunu bulmasına izin verme, her an ortaya çıkan içsel yaşantılara karşı istemli olarak açık, onların var olmalarına izin veren esnek bir tutum takınmaktır.
  3. An’a Odaklanma: Şimdi ve burada olup bitene odaklanma, anın içine dahil olma, şimdi ve burada olup bitenin gözlemcisi değil deneyimleyicisi olmayı bu da kişinin kendi uzun vadeli değerleri ve amaçları doğrultusunda işlevsel bir davranış repertuarına dönmesine imkan verir.
  4. Gözlemleyen Kendilikten Faydalanma: Düşünceleri, duyguları ve olayları gözlemleyen kendiliğin bilgilerinden öz farkındalık için yararlanmadır.
  5. Değerler: İdeal benliğin önemli bölümlerinin keşfidir. ACT’nin değerlere vurgusu, işlevsel bağlamcılık doğrultusunda odak davranışın kişinin uzun vadeli değerleri doğrultusunda olup olmadığını değerlendirme amaçlıdır.
  6. Vaat Edilen Eylemler: Kişisel değerlere göre hedefler belirleyip bunların sorumluluğunu alarak söz konusu hedeflere doğru ilerleme şeklinde tanımlanmaktadır.

Özellikle altıncı aşamada maruz bırakma, beceri eğitimi, hedef belirleme ve bu hedeflere aşamalı ilerleme gibi davranışçı terapilerin temel tekniklerinden faydalanılmaktadır.

  • Resilience (Psikolojik esneklik)
  • Act’da Metafor kullanımı
  • İlk seans ve diğer seanslar
  • Vaka formülasyonu

EĞİTİM TARİHLERİ

Gelecek etkinlik yok.

EĞİTİM DETAYLARI VE FİYAT BİLGİSİ

Katılımcılar Kabul & Kabul Kararlılık Terapisi ile Birlikte Mindfulness Terapisi Katılım Belgesine de Hak Kazanır.

  • %35 İndirim
    per 3000 TL 1900TL
  • EĞİTİM SÜRESİ: 36 SAAT.  [ 30 saat uygulamalı eğitim + 6 saat bireysel uygulama (2 seans, kitap okuma ve ödev hazırlama)]
  • EĞİTİM ÜCRETİNE MATERYALLER DAHİLDİR.
  • İLK GÜNÜN SONUNDA EĞİTİMDEN MEMNUN KALMAYANLARA ÜCRETİ İADE EDİLİR.
  • KESİN KAYIT EĞİTİM ÜCRETİNİN ÖDENMESİYLE GERÇEKLEŞECEKTİR. 
  • KONTENJAN SINIRLI OLDUĞU İÇİN ÜCRET ÖDEME SIRASINA GÖRE KESİN KAYIT YAPILMAKTADIR.
  • EĞİTİME 7 GÜN KALA YAPILAN İPTAL VE ERTELEMELERDE EĞİTİM ÜCRETİNİN YÜZDE 15'İ KADAR KESİNTİ UYGULANMAKTADIR.
  • LÜTFÜ ÖZDEMİR HOCADAN DAHA ÖNCE BDT EĞİTİMİ ALANLARA %10 İNDİRİM UYGULANIR.
  • 3-4 KİŞİLİK GRUPLARDA % 5
  • 5-7 KİŞİLİK GRUPLARDA % 10
  • 8-9 KİŞİLİK GRUPLARDA % 15
  • 10 KİŞİ ÜSTÜ GRUPLARDA % 20 İNDİRİM UYGULANIR.

EĞİTMEN

LÜTFÜ ÖZDEMİR

Lütfü Özdemir

Uludağ Üniversitesinde 2000-2006 yılları arasında öğretim görevlisi olarak görev almıştır. Klinik Psikoloji alanında Yüksek Lisans yapmıştır. Ardından psikoterapi alanındaki eğitim, araştırma, uygulama çalışmalarına farklı kurum ve organizasyonlarda İstanbul’da devam etmiştir.

Alanında uzman ve söz sahibi çok sayıda akademisyenden eğitim almış, birlikte çalışmalar yürütmüştür.  Prof. Dr. Hakan Türkçapar, Prof. Dr. Mehmet Sungur ve cinsel terapi alanında söz sahibi Prof. Dr. Sultan Doğan bu isimlerden sadece birkaçıdır.

Özdemir binlerce vaka tecrübesiyle Türkiye'de BDT alanında uygulamalı eğitim veren sayılı isimlerdendir.

Özdemir, halen 10 yıldır kurucusu olduğu Bilgelik Enstitüsü'nde Yönetim Kurulu Başkanlığını ve Bilişsel Davranışçı Terapistler Derneği Başkanlığını yürütmektedir. (özgeçmiş detayı için tıklayın)

VERİLECEK BELGE

Bilişsel Davranışçı Terapistler Derneği Onaylı Bilgelik Enstitüsü Katılımcı Belgesi

mindfulness eğitimi

KİMLER KATILABİLİR

  • Kendini geliştirmek isteyenler
  • Psikolojik esneklik becerisini geliştirmek isteyenler
  • Mindfulness nedir ve nasıl yapılır? deneyimlemek isteyenler
  • Neden sürekli mutlu olmamız gerekmediğini merak edenler
  • Kısacası kişisel gelişim serüveninde bir üst basamağa çıkmak isteyen herkes bu eğitime katılabilir.

Sosyal Medyada Biz


Eğitim Fırsatları ve Gelişmelerden Haberdar Ol

İletişim


Suadiye Mahallesi, Bağdat Cd., No:474, 34744 Kadıköy, İstanbul, Türkiye

bilgi@bilgelik.com.tr

0544 380 88 69

© 2018. Bilgelik Enstitüsü

TOP